CENA: od 0,00 PLN do 0,00 PLN
OCENA: Brak ocen
OFERTY: Nie znaleziono ofert
W konstrukcji opony SP Winter Sport 3D zastosowano opracowaną przez Dunlop, sprawdzoną w wyścigach samochodowych technologię Multi Radius Tread (MRT), dzięki której uzyskano jednolite rozłożenie ciśnienia na styku bieżnika z nawierzchnią. Opona posiada bieżnik o trzech różnych typach rowków, które dzielą powierzchnię opony na poszczególne strefy.
W konstrukcji opony SP Winter Sport 3D zastosowano opracowaną przez Dunlop, sprawdzoną w wyścigach samochodowych technologię Multi Radius Tread (MRT), dzięki której uzyskano jednolite rozłożenie ciśnienia na styku bieżnika z nawierzchnią. Opona posiada bieżnik o trzech różnych typach rowków, które dzielą powierzchnię opony na poszczególne strefy. Obejmują one obszar barku opony oraz boczne części pasa środkowego i blok centralny. Obszar barkowy charakteryzuje się nowymi trójwymiarowymi rowkami. W bocznej części pasa środkowego umieszczono rowki o wysokiej amplitudzie a blok centralny pokrywają tzw. "rowki ściągające". Każdy ich rodzaj odpowiedzialny jest za inne zadania, które w połączeniu dają niespotykane własności jezdne we wszystkich warunkach jazdy zimą, zapewniając komfort prowadzenia po śniegu, mokrej nawierzchni oraz suchej drodze przy niskich temperaturach. Blok centralny z tzw. "rowkami ściągającymi" zapewnia najwyższe osiągi, własności trakcyjne oraz najlepszą dynamikę hamowania, zwłaszcza na lodzie i śniegu. Z jego obu stron znajdują się boczne części pasa centralnego. Znajdujące się tam rowki zwiększają stabilność boczną opony oraz kontrolę jazdy na mokrej i pokrytej błotem nawierzchni. Równie ważny jest obszar barkowy z rowkami trójwymiarowymi, które dzięki swojej wyjątkowej elastyczności oraz efektowi wzajemnego blokowania się, gwarantują optymalną przyczepność na śniegu i lodzie i suchej nawierzchni. Wzajemnie blokujące się trójwymiarowe rowki większa stabilność i doskonałe własności jezdne na suchej nawierzchni Przy niższych prędkościach trójwymiarowe rowki pozostają otwarte i elastyczne, co zwiększa powierzchnię przywierania do pokrytej śniegiem i lodem nawierzchni. Natomiast podczas jazdy po suchej nawierzchni usztywniają one bieżnik, w wyniku czego charakterystyka jazdy jest stabilna. Dzieje się tak ponieważ przy wyższej prędkości oraz większym obciążeniu rowki te wzajemnie się blokują, co w jeszcze większym stopniu usztywnia bark opony. Opracowana przez Dunlop technologia Multi Radius Tread, obecna również w cieszącej się ogromną popularnością oponie SP Sport Maxx, stosowana jest podczas prestiżowych mistrzostw German Touring Car Championship (DTM), w których wyłącznym dostawcą opon jest Dunlop. Technologia MRT pozwala na wyjątkowo dokładne wyznaczenie powierzchni bieżnika, co sprawia, że ciśnienie powietrza w obszarze styku opony z nawierzchnią jest bardziej jednorodne. Lepsza dystrybucja ciśnienia oraz powiększona powierzchnia styku z nawierzchnią poprawiają własności jezdne na suchej nawierzchni. Dzięki nim kierowcy z większą łatwością pokonują ostre zakręty. Zalety MRT są najlepiej widoczne w warunkach ekstremalnych, podczas pokonywania ostrych zakrętów przy wysokich prędkościach. Konstrukcja nowej opony to także JLB, czyli bezstykowy pas nylonowy. Efektem jego działania jest zminimalizowanie zmian rozmiarów opony przy zachowaniu optymalnej powierzchni styku z drogą, w efekcie czego, większa powierzchnia bieżnika przylega do nawierzchni. Korzyścią jest wyjątkowa stabilność jazdy przy dużych prędkościach i równomierne zużywanie się opony. Nowy, reaktywny proces mieszania związków krzemu z użyciem środka wiążącego pozwala na utrzymanie elastyczności bieżnika w niskich temperaturach. Przekłada się to na lepszą przyczepność opony we wszystkich warunkach pogodowych, przy wyższych prędkościach a także wpływa na wydłużenie jej żywotności. Nowy składnik bieżnika zawiera olej o niskiej zawartości policyklicznych węglowodorów aromatycznych (PCA), oferując tym samym korzyści w zakresie ochrony środowiska, które obecnie spełniają wymogi prawne, które będą obowiązywały w przyszłości Bieżnik kierunkowy umożliwia szybkie odprowadzenie wody spod powierzchni opony. Dzięki temu zwiększa się odporność opony na zjawisko aquaplaningu.
Dunlop SP WINTER SPORT 3D 245/50R18 100 H to produkt stosunkowo mało popularny, nie znajduje się w czołówkach rankingów sprzedaży w kategorii Opony.
Urządzenie to aktualnie nie należy także do popularnych urządzeń producenta Dunlop.
Dunlop nie należy do najpopularniejszych marek w kategorii Opony, Opony Dunlop znajdują się dopiero na 11 miejscu. Jednym z najbardziej popularnych produtków marki Dunlop w tej kategorii jest Dunlop SP Sport Maxx RT 215/45R17 91 Y .
Większym zainteresowaniem cieszą się Opony Continental. Na przykład Continental ContiPremiumContact 2 195/55R15 85 V .
Urządzenia Dunlop w kategorii Opony są średnio droższe niż Opony w ogóle. Opony Dunlop stają się coraz popularniejsze na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy.
Aktualnie Dunlop jest na pierwszym miejscu w następujących kategoriach:
Producent Dunlop > Opony Dunlop
Indeks prędkości H: 210km/h > Opony H: 210km/h
Index nośności 100: do 800kg > Opony 100: do 800kg